arrow_drop_up arrow_drop_down
24 februari 2020 

Ontbijt met avocado, gekookt ei, olijfolie en bieslook

Ingrediënten 2 personen 

  • 4 eieren
  • 1 avocado
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 2 eetlepel (gedroogde) bieslook
  • Himalaya zout naar smaak

Een keer wat anders dan yoghurt of havermout ontbijt met avocado krijgt zijn kans. Bovendien kun je het er lekker lang op volhouden, zónder koolhydraten. Pik in je winst!

Ontbijt met avocado, gekookt ei en bieslook

Breng water aan de kook en doe de eieren erbij, kook de eieren 7 tot 8 minuten. Snijd de avocado in de tussentijd alvast in blokjes. Spoel de eieren als ze klaar zijn af met koud water, pel ze en snijd ze in kwarten.
Verdeel de avocado en de eieren over twee kommen en schep om met de olijfolie. Bestrooi met de (gedroogde) bieslook en Himalaya zout naar smaak. Eet smakelijk!

Afslanken en lekker eten met Tim Torfs

Dit recept is één van de recepten van het Tim Torfs dieet (fase 2), een gezonde afslankkuur met echt vers eten, zoals het hoort. Tim Torfs bestaat uit een uitgebalanceerd voedingsplan met ondersteunende voedingssupplementen en indien gewenst (online)-begeleiding. Na het volgen van het Tim Torfs Fasenplan heb je een gezonde levensstijl aangeleerd en wil je nooit meer anders.

Haal de aubergine uit de oven en verdeel de tonijnsalade over de plakken aubergine. Gratineer, met de verse parmesaanse kaas, nog even een paar minuutjes in de oven (grillstand) en klaar is kees. Serveer met een handje rucola (eventueel met paar druppels balsamico azijn) en je hebt een heerlijk fris pittige lunch!

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Koekje erbij?