De Koolhydraatarme Challenge

De Koolhydraatarme Challenge

Wil je een paar kilo afvallen maar lukt het je niet de koolhydraten te laten staan? Wil je wel minderen met koolhydraten, maar vind je het moeilijk iets lekkers klaar te maken? Of ben je bang weer snel honger te hebben? Meld je dan nu aan voor de Koolhydraatarme Challenge en ontvang tips en recepten waar je je hele leven profijt van hebt.

• Let op: Donderdag 29 oktober 2020 zijn wij van start gegaan.

• Heb jij deze challenge gemist? Niet getreurd, volg onze nieuwsbrief & blog voor de volgende challenge.

De Koolhydraatarme Challenge

Wanneer & opbouw challenge

Deze challenge start op maandag 5 oktober, duurt 9 dagen en heeft een rustige opbouw. Eerst drie dagen koolhydraatarme lunchrecepten en van daaruit verder naar een koolhydraatarm ontbijt en diner.

We beginnen met recepten met gezonde langzame koolhydraten en werken toe naar helemaal koolhydraatvrije lunchgerechten. Bevalt dit? Dan voeg je na 3 dagen een koolhydraatarm ontbijt toe en drie dagen daarna een koolhydraatarm diner. Zo eet je in 9 dagen koolhydraatvrij, terwijl je blijft genieten en je je heerlijk fit voelt.

Vind je het een grote omschakeling en moet je even wennen? Dan kun je ook alleen aan de koolhydraatarme lunch meedoen en de ontbijt- en dinerrecepten bewaren voor later. Alles in je eigen tempo. Doe wat goed voelt voor jou!

De Koolhydraatarme Challenge

Wat gaan we doen?

Je ontvangt recepten, tips en meer informatie waardoor je ook echt snapt wat koolhydraten zijn, wat er in je lichaam gebeurt met je bloedsuikerspiegel en wat dit te maken heeft met aankomen en afvallen.

Ook krijg je tips hoe je op een verantwoorde manier om kunt gaan met eventuele afkickverschijnselen. Ja, suikers zijn verslavend en daarom kan het ook zo moeilijk zijn om koolhydraten te laten staan!


Wat mag je verwachten?

Doorbreek de ongezonde modus, verlies een paar zomerkilo's en geniet van de gezondheidsvoordelen.

Waarom koolhydraatarm eten?

Dat koolhydraatarm eten je helpt bij afslanken en op gewicht blijven, weten de meesten van ons wel. Maar het heeft ook vele gezondheidsvoordelen. Het is dus niet voor niets dat koolhydraatarm eten populair is om af te vallen.

Waarom val je af van koolhydraatarm eten?

1. Er worden geen koolhydraten meer omgezet in vet

2. Koolhydraatarm eten bevordert de vetverbranding

3. Het hongergevoel neemt af

Wat zijn de gezondheidsvoordelen van koolhydraatarm?

  • Door koolhydraatarm te eten breng je het systeem van glucose en insuline in evenwicht (stabielere bloedsuikerspiegel).
  • Je hebt geen last meer van energiepieken en energiedips en dat zorgt voor balans.
  • Een koolhydraatarm voedingspatroon verlaagt het risico op hart- en vaatziekten.
  • Bovendien komt er geen lichaamsvet bij. Je gaat juist lichaamsvet verliezen als je koolhydraatarm eet. Vooral rond je buik, billen, benen, armen en nek.

Een koolhydraatarm dieet is heel gevarieerd en je kan net zo veel blijven eten als je al deed. Je krijgt voldoende essentiële voedingsstoffen binnen en je komt niet aan.

Heb je een vraag of wil je meer informatie? Stuur ons een berichtje via info@timtorfs.be !

De Koolhydraatarme Challenge