arrow_drop_up arrow_drop_down
23 februari 2020 

Banana pancakes

Ingrediënten 2 personen 

  • 1 rijpe banaan
  • 2 eieren
  • Snufje kaneel
  • Olie (olijfolie of kokosolie)
  • Naar smaak extra banaan en blauwe bessen

Pannenkoeken zijn een lekkernij waarvan weinigen verwachten dat deze gezond kan zijn. Deze variant met banaan is echter een uitzondering en is ook nog eens om te smullen! Als je deze eenmaal hebt gemaakt, wil je nooit meer anders! En wie heeft er niet altijd een paar bananen en eieren in huis?

Bereiding banaan pannenkoekjes

Prak de banaan en mix deze met de twee eieren. Zorg ervoor dat het een redelijk glad beslag is. Er zullen altijd wat klontjes in het beslag blijven. Als je hier niet van houdt kan je altijd nog de staafmixer erbij pakken.

Pak een koekenpan met een goede antiaanbaklaag en verwarm wat olie (of liever nog: kokosolie). Doe het beslag in de pan en bak de pannenkoekjes om en om bruin. Dit gaat vrij snel, dus blijf erbij!

Klaaaar! Wat kaneel erover en je fijne ontbijt kan beginnen. Ze zijn heerlijk zoet en tóch heel gezond. Uiteraard kun je de pannenkoeken beleggen met vers fruit, zoals zwarte bessen of wat aardbei. Een recept naar ons hart!

Afslanken en lekker eten met Tim Torfs

Dit recept is één van de recepten van het Tim Torfs dieet (fase 2), een gezonde afslankkuur met echt vers eten, zoals het hoort. Tim Torfs bestaat uit een uitgebalanceerd voedingsplan met ondersteunende voedingssupplementen en indien gewenst (online)-begeleiding. Na het volgen van het Tim Torfs Fasenplan heb je een gezonde levensstijl aangeleerd en wil je nooit meer anders.

Haal de aubergine uit de oven en verdeel de tonijnsalade over de plakken aubergine. Gratineer, met de verse parmesaanse kaas, nog even een paar minuutjes in de oven (grillstand) en klaar is kees. Serveer met een handje rucola (eventueel met paar druppels balsamico azijn) en je hebt een heerlijk fris pittige lunch!

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Koekje erbij?